Selasa, 31 Ogos 2010

Kakitangan perkhidmatan awam dapat bonus raya rm500 sebelum satu syawal

Kerajaan baru-baru ini setuju memberikan bonus raya rm500 kepada semua kakitangan awam sehingga gred 54 termasuk pesara semalam. Kenyataan ini diumumlan oleh PM Malaysia semalam. Beliau berharap agar rm500 ini boleh sedikit sebanyak membantu penjawat awam dan pesara dalam menyediakan persiapan menyambut hari raya aidil fitri tahun ini.

Nilai rm500 itu bagaimanapun hanya separuh daripada nilai yang diperolehi pada tahun lepas di mana kakitangan awam mendapat bonus sebanyak rm1000 seorang. Bonus itu akan dimasukkan ke dalam akaun gaji kakitangan awam pada 1 september. Pembayaran melalui waran akan di buat lebih awal.

Jika diambil kira nilai bonus yang diberikan ini iaitu hanya rm500 untuk seorang ianya tidaklah begitu banyak tetapi wang ini memang boleh membantu dalam membuat persiapan sambutan hari raya. Dengan harga barang yang semakin naik sekarang di pasaran wang ini memang dapat membantu meringankan beban yang dihadapai oleh semua penerima wang bonus ini.

Rakyat menerima baik pemberian bonus itu dan berharap sesuatu yang lebih baik akan diumumkan oleh PM semasa pembentangan bajet pada  oktober ini.



Tinggalkanlah sepatah dua pendapat untuk kita kongsi bersama agar kita semua mendapat kebaikan dan manafaat darinya..

Bookmark and Share

Tiada ulasan: