Ahad, 30 Januari 2011

Kerana hendak "increment" tinggi ada pula yang pura-pura resign..

Ini mau cerita sikit pasal ''Resign - meresign" di tempat kerja..

Cerita ini terjadi di suatu tempat yang mungkin anda biasa dengar dan cerita ni di ceritakan oleh kawan kepada saya, kalau aku punya kawan ini tipu sama aku maka aku pun akan turut tipu korang juga la..

Ceritanya begini, banyak orang resign di tempatnya kerja, jadi pihak pengurusan telah meng'counter offer sama yang resign itu, jadi mau di jadikan cerita, csi kawan ini pun menghantarlah surat berhenti kerjanya kepada pihak pengurusan tempatnya kerja, setelah di bincang maka suratnya pun di terima oleh majikan dan membenarkannya berhenti kerja, apa lagi.. paniklah si kawan ni pasal dia cuma aca-aca saja  berhenti dengan niat minta kenaikan gaji sikit bukan betul-betul, jadi dalam panik tu dia dapat 1 idea dan terus cakap kepada pengurus..

" ahh... tuan ini, org main-main saja dia serius pula lalu mengambil surat nya itu dan keluar dari bilik pengurusr, apa lagi ketawalah pengurus itu sambil mengeleng-gelengkan kepalanya..

komik dan telingung kan?


Pengajaran di sini, sebelum melakukan sesuatu anda mesti fikirkan apa akibat dari tindakan anda itu. Mungkin lain yang anda harapkan, lain pula kesudahannya. Ini pasti akan merugikan anda sendiri.. Jadi anda mesti memilih jalan yang terbaik untuk diri anda dan keluarga anda sendiri.



Tinggalkanlah sepatah dua pendapat untuk kita kongsi bersama agar kita semua mendapat kebaikan dan manafaat darinya.. 

Bookmark and Share

2 ulasan:

Faizal Syukri berkata...

peja pernah nak berenti keje betul2... tp sbb bos syg kt peja, die naikkan gaji..

iddinm berkata...

Janganlah cuba2 buat macam ni kalau tiada persediaan... Ianya hanya akan merugikan kita sendiri.. Mcmn kalau betul2 berlaku dan kita tiada kerja sudah..? Pasti susah kan..